Domácí řád pro hospitalizaci v Sanatoriu Kochova
Vnitřní řád je určen klientům, kteří jsou hospitalizováni v Sanatoriu Kochova. Naše zdravotnické zařízení poskytuje léčebnou, rehabilitační a ošetřovatelskou péči, která je financována podle zákona č. 48/1997 Sb. o veřejném zdravotním pojištění nemocenskými pojišťovnami.
Přijetí
- Přijetí do Sanatoria se uskutečňuje na základě doporučení ošetřujícího nebo praktického lékaře, po odeznění akutního onemocnění nebo v případě postupného zhoršování zdravotního stavu. K hospitalizaci jsou klienti objednání na základě vyplněné žádosti .
- Na oddělení je klient přijat lékařem.
- Klient je přijatelnou a srozumitelnou formou seznámen lékařem s léčebným režimem (informovaný souhlas), toto potvrdí svým podpisem. V případě, že klient není schopen podpisu, je souhlas doložen svědecky. Není-li schopen dát souhlas, je zahájeno detenční řízení.
- Dietu klienta určuje lékař. Porušování dietních předpisů narušuje léčení.
- Klient je seznámen všeobecnou sestrou s Vnitřním řádem a Právy pacientů.
- Klient odevzdá léčiva sloužící sestře. Přinesená léčiva budou použita k jeho léčení.
SOS léky (inhalátory) jsou ponechány klientovi.
- Klient předá občanský průkaz a průkaz pojišťovny k ověření platnosti všeobecné sestře a ta je se souhlasem klienta založí do zdravotnické dokumentace.
- Klientům je doporučeno, aby u sebe neměli větší finanční částky a cennosti. Finanční hotovost nad 500,- Kč a cennosti lze uložit v trezoru sanatoria.
- Klient je uložen na čisté lůžko, je oblečen do pyžama.
Pobyt
- Výměna ložního prádla se provádí dle potřeby, nejméně jednou týdně. Výměna osobního prádla se provádí dle potřeby klienta.
- Klient může používat své vlastní oblečení (pyžamo, župan aj.), ale má povinnost si ho pravidelně prát.
- Ranní buzení se děje nejdříve v 700 Hygienická péče klientů se provádí denně. Celková koupel (sprchování) nejméně jedenkrát týdně a dle potřeby klienta. Pokud to zdravotní stav klienta nedovoluje, je celková koupel provedena na lůžku.
- Noční klid je v letním období od 2200 do 700 hodin, v zimním období od 2100 do 700 Na pokojích by klient neměl rušit hlukem či jinými rušivými projevy, které by obtěžovaly ostatní klienty.
- Návštěvní doba je od 1500 o 1700 V zájmu ostatních klientů, doporučujeme omezit početnější návštěvy na pokoji klienta. K tomuto účelu lze použít denní místnost, pokud je součástí oddělení.
- Potraviny donesené návštěvou, je možno označené (jméno a příjmení klienta) předat sloužící sestře, která je uloží do k tomu určené lednice. Nedoporučujeme nosit potraviny, které se neslučují s dietou klienta a které podléhají rychlé zkáze.
- Součástí řádného léčení je i udržování čistoty v zařízení. Papír a jiné odpadky se vhazují do nádob k tomu určených (odpadkový koš).
- Telefonní hovory si klienti zajišťují sami z vlastního mobilního telefonu.
- Propustky klientům jsou vystavovány max. 3x za pobyt v zařízení od 900 do 1700. V období Vánočních svátků je možné vystavit propustku max. na 1 noc. Termín je nutno nahlásit předem hlavní sestře nebo sociální pracovnici. Propustka se uskuteční vždy za doprovodu rodinných příslušníků. Propustku lze vystavit nejdříve 3 dny po přijetí a nejpozději 3 dny před propuštěním.
- Klientům je zakázáno vstupovat do služebních místností zdravotnického personálu a kuchyněk na oddělení.
- Klientům je doporučeno používat výtah pouze v doprovodu ošetřujícího personálu.
- Kouření je přísně zakázáno v celém areálu Sanatoria (Z. č. 65/2017 Sb., o ochraně zdraví před škodlivými účinky návykových látek).
- Je zakázáno donášet do zařízení alkoholické nápoje a jiné návykové látky. Je zakázáno, aby klient požíval alkoholické nápoje a jiné návykové látky.
- Klienti, kteří nedodržují předepsané léčebné postupy nebo hrubě poruší vnitřní řád, mohou být propuštěni z léčení v našem zařízení.
- Ústní i písemné stížnosti, přání, připomínky přijímá hlavní sestra a ředitel zařízení, a to osobně, písemně nebo prostřednictvím zdravotnického personálu. Pro písemné stížnosti, připomínky a náměty je zřízena schránka, která je umístěna v přízemí naproti výtahu.
- Informace o zdravotním stavu klienta podá ošetřující lékař pouze při osobním kontaktu. Předávání informací telefonicky je možné po osobní domluvě a zadání komunikačního hesla, které je vždy při telefonickém kontaktu ověřeno. Informace podáváme pouze osobám, které si klient určí a které stvrdí svým podpisem v Informovaném souhlasu
Propuštění
- Propuštění klienta plánuje sociální pracovnice ve spolupráci s klientem, rodinou, úřady, pečovatelskou službou, zdravotnickými zařízeními, ústavy sociální péče apod. a to podle situace a zdravotního stavu klienta.
- V den propuštění klient odevzdá všechny zapůjčené předměty (osobní prádlo, kompenzační pomůcky apod.).
- V den propuštění do domácí péče předá staniční sestra klientovi lékařskou propouštění zprávu, léky na 3 dny a jeho osobní doklady (pokud byly uloženy v dokumentaci).
- V den propuštění do jiného zdravotnického zařízení, pobytového zařízení, agentury domácí péče předá staniční sestra klientovi lékařskou propouštění zprávu, léky na 3 dny, ošetřovatelskou zprávu a jeho osobní doklady (pokud byly uloženy v dokumentaci).
- V den propuštění předá hlavní sestra nebo sociální pracovnice klientovi cennosti a hotovost uloženou v trezoru sanatoria (pokud tam byly uloženy).
Všeobecné
- Management Sanatoria si vyhrazuje právo aktualizovat domácí řád.
Aktualizaci provedla: Mgr. Lucie Špaisová, hlavní sestra
Schválil: MUDr. Bedřich Wasserburger, jednatel
Datum: 10. 7. 2017